Monday, April 11

biarkan ia berkata kata

hell...o people!!


malam nie..berbekalkan sekotak air laici 1liter buatan syarikat yeo's..kte memulakan langkah..dalam benak hati bermonolog sendiri...bus komuter yang melalui sepasang mata ini dibiarkan pergi..kte memilih untuk melangkah menggunakn kaki ciptaan-Nya..hurmm.langkah demi langkah di atur..pemandangan gelap itu kte rapati..rasa dekat pada sanubari..rasa nyaman pada jiwa...rasa tenang pada hati
berbicara pada bulan bersaksikan bintang..malam nie bulan berada dalam bentuk separa
anggun sekali rupanya...cahaya cahaya bintang menambah sinar pada bulan...

aku tahu engkau di suatu tempat di luar sana
di suatu tempat yang jauh
aku ingin engkau kembali
sekeliling ku berfikir bahawa aku gila
tetapi mereka tidak mengerti
hanya engkau yang aku ada
pada malam hari ketika bintang menyinari kamarku
aku duduk sendirian
berbicara pada Bulan
mencuba mendapatkan engkau
aku tahu engkau berada di sisi yang lain
berbicara dengan ku juga
atau adakah aku bodoh
hanya duduk sendirian berbicara pada Bulan
aku merasakan diri ku terkenal
menjadi perbualan warga kota
mereka menyatakan aku sudah gila
ya..aku gila
tapi mereka tidak tahu apa yang aku tahu
kerana ketika matahari terbenam
aku merasakan ada seseorang yang berbicara pada ku
ya..mereka berbicara pada ku
hurm..apakah engkau pernah memanggilku?
kerana setiap malam aku berbicara pada Bulan
aku masih mencuba mendapatkan engkau
aku tahu engkau di suatu tempat diluar sana
di suatu tempat yang jauh...


~Sa gitna ng~..





No comments:

Post a Comment