Friday, January 27

aku mahu terbang

seperti insan lain..aku punya cita-cita
cita-cita yang aku pendam sejak dulu lagi

jika kanak-kanak lain menyimpan hasrat mahu jadi jurutera,lecturer,usahawan berjaya...tapi aku menyimpan hasrat mahu jadi seorang juruterbang.
emak pernah berkata,bahawa juruterbang ini kerjanya saling tak tumpah seperti pemandu teksi,pemandu bus atau pemandu kereta.
tapi yang membezakannya,juruterbang ini terbang di atas awan

aku mahu terbang
aku mahu terbang tinggi
terbang tinggi mencecah awan

sebab aku tahu ada 1001 rahsia yang tersemat di sebaliknya

awan putih yang kau mampu lihat,tapi kau tak boleh genggam
awan putih yang suci dan bersih
awan putih yang jadi peneman bagi si langit

namun...semua itu hanya cita-citaku
tapi aku yakin,jika aku tekad
cita-cita mahu terbang ke awan itu tak mustahil

sedikit usaha dan segunung harapan yang tersimpan impian
itu suatu yang hebat

aku yakin jika aku bermimpi dan menanam impian,awan yang aku rasa mustahil itu akan mampu aku teroka
rahsia Tuhan..cerita awan membawa banyak perasaan

No comments:

Post a Comment