Sunday, September 8

masa untuk bangun

dua bulan lebih aku rehat.sejak pulang dari sabah,aku cuma terperap di rumah tanpa ambil peduli perihal dunia luar.

dua bulan sudah terlalu lama.aku kena bangun.jika aku terus selesa bagaimana mahu berjaya.
cita-cita besar mahu miliki kereta mewah,rumah agam besar,tapi aku masih duduk diam pegang remote control cari drama melayu

dua bulan aku dirumah,amma dan apak sudah risau dan tak keruan.lihat anak masih sedap dengan comforter,sedangkan orang lain sudah mencari rezeki sebelum ayam mula berkokok
mujur amma dan apak tidak timbul isu yang paling aku meluat,kawen..tipu la kalau tak bunyi walau sebesar kuman,kalau ada pun dari suara halus teman amma dan apak

dua bulan dirumah sudah lama....aku kena maju kalau mahu berjaya.kalau tak aku bakal menyesal

Tuhan aku ingin bekerja,
aku mahu mencari rezeki
bantu aku Tuhan
aku mungkin tak pandai,tapi aku tahu Kau punya rancangan baik untuk aku
tolong aku Tuhan
...amin

No comments:

Post a Comment