Thursday, December 26

9tahun

26 disember
pada siapa yang ingatan masih mekar,tarikh ini pertama kali malaysia terima tsunami
mungkin pada yang tak rasa seperti aku mungkin tak paham bagaimana traumanya mereka

tapi kisah 9tahun lalu aku buat aku rasa apa itu earthquake
aku tak tipu kerna ini pengalaman pertama dan aku masih ingat lagi bagaimana,dimana ini terjadi

9tahun lalu aku di library awam menelaah pelajaran (*ayat poyo) 
aku lihat air botol bergerak dan aku mula merepek ingat aku ni bergetar masa sendiri ke
sebab aku di 2nd floor,so aku rasa sedikit pergerakan..aku cuba calm sebab aku tak pernah sangka itu earthquake pertama aku rasa
 kurang dari seminit aku mula rasa pening dan mual

di rumah aku khabarkan pada apak dan bonda
dan tengahari itu berita di tv swasta gempar dengan tusnami yang melanda
perihal gegaran turut dikhabarkan
ya..itu pengalaman pertama aku merasai eatrhquake  

No comments:

Post a Comment