Sunday, March 25

speecless sunday

nasib setiap orang memang berbeza.kalau kita rasa hidup kita da parah sangat,sebenarnya masih ada yang lebih parah kat luar sana.kalau kita rasa kasih sayang dari parents kita macam sampai tak sampai je,sebenarnya ada yang mencari kebahagiaan walau cuma secebis.

waktu cabut color tadi,aku dapat color jingga.maka dalam kumpulan aku ada lima adikadik yang baru aku kenal....jem,joti(nagajothy),hakimi,danial dan zaitul.perkenalan kami bermula dengan ice breaking.kumpulan aku sedikit malu.kalau yang kakak da malu,maka si adik semakin malu.




ringkasnya,apa aku bole kata,adikadik bakti park ni lain dari yang lain.mereka hanya insan yang lahir dari keluarga yang tak sempurna.mungkin ada yang tak kenal sapa orang tuanya.bila aku bertanya tentang nama,hanya nama sebutan yang mereka tahu.berat lidah nak tanya mana bin atau binti?..tapi kami sudah di warning awalawal untuk tak sentuh bab family.
itu soalan terlalu sensitif.



walau aku punya banyak persoalan,aku harus simpan.terlalu pedih bagi adikadik ni..waktu MC bercakap di depan,tiba-tiba jem menangis.aku dan lainlain terkelu,panic!..kata rakannya dia teringat emaknya..='( ...



aku jumpa satu gadis kecil,teoh namanya.kecil dan chumel.pabila aku pegang tangannya,ia seperti berat untuk dia  lepaskan..sadis hati nie...mengharap perhatian dari pelawat macam kitaorang.erat dan rapat,itu cara pegangnya.sama macam joti.pegang seperti tak mahu lepas..cuma tengahari tu ku lihat joti semakin pendiam.seperti merasai sesuatu.mungkin ingin bercerita tak tahu bagaimana nak mula.dia mula menyendiri..



airmata akak soljer hampir gugur tatkala melihat adikadik bakti park.melihat mereka buat aku insaf betapa beruntungnya aku dilahirkan dalam keluarga yang bertuah.dalam hati kecil ni berdoa agar adikadik ni mendapat kehidupan yang baik dan mampu diterima dalam masyarakat.semoga mereka bertemu jalan bahagia.....insya allah  ^_^


[bila perasaan tak mampu gambar dengan perkataan...aku tak berdaya] 

No comments:

Post a Comment