Tuesday, April 3

penyakit mencari penawar

seperti penulisan MA yang lalu "cinta itu seperti penyakit yang tak ada vaksin atau ubat"...dan aku strongly agree dengan statement itu.

aku classify kan penyakit cinta tu macam cancer.mudah merebak,bila da parah perlu chemotraphy.kalau tak rawat jadi masalah.macam cinta,bila da datang kita tak boleh halang.bila da sampai satu stage hebat,tengok pokok kelapa pun kau boleh nampak abang hensem terpacak tegak dengan sasa sekali.parah tak parahnya cinta.kemudian mula la hadir kata-kata "mandi tak basah,tido tak lena"..dan sememangnya itu semua tak masuk akal..>_<'

penangan cinta ni kekadang hebat juga.walau kau cuba rawat sekuat mana pun,ia tetap akan ada dalam jiwa..aku kaitkan lagi dengan cancer.walaupun kau da undergo chemo ke..makan ubat berpapan-papan ke,cancer tu masih ada tapi dalam volume yang kecil.ia tak boleh lupus selamanya dan sememangnya ia mustahil!..macam cinta,kalau kau kata kau da lupakan abang hensem selamanya,itu bohong!paling tak pun mesti ada sweet memory yang kau mahu ingat sampai bila-bila  =)





[aku tak mahu penyakit tu datang sekarang,walau aku da nampak tanda-tandanya,rawatan pencegahan itu perlu hadir laju-laju sebelum aku mula senyum kera tak kira masa =.=' ]

No comments:

Post a Comment