Wednesday, December 19

cahaya

sama ada masalah ini sebenarnya dari aku..ya atau tidah entah la
kalau orang nak kata aku ni nak berjimat aku puntak tahu nak cakap macam mana

masalahnya mudah...CAHAYA
aku pelik dengan segelintir manusia yang suka pasang lampu di waktu siang.nak kata gelap tu tak la sangat.boleh jadi mata aku ni special sikit nampak semua benda berkeadaan terang ke..hurmm
tapi aku pelik gak.apa fungsi lampu sebenarnya?..menerangkan apa yang gelap?tapi kalau area tu sudah terang dengan cahaya mentari perlu juga ke nak pasang?
kalau semua tempat nak pakai lampu,lebih hilangkan cahaya matahari..tak giteww?

ok la..kalau kau nak pasang lampu demi kepentingan kau boleh la..tapi lepas guna tu tutup la balik.yang nak pakai tergedik-gedik pun kau sorang je.bukan apa..membazir la.memang la kau tak bayar bil elektrik.tapi kalau kau membantu mengurangkan bil electric pun da tersangat ok.

jom!

No comments:

Post a Comment