Saturday, December 22

ikut hati suka

kalau ikut hati memang suka...bila ikut rasa ia binasa


"Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya dan Allah takkan bagi. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa." 


aku khabarkan ayat itu pada dia tatkala dia sedang gatal tak kena gaya.

beberapa purnama lalu aku dan dia ketemu.membuat sketch di meja yang sama.dia duduk bertentangan dengan aku.tatkala itu dia juga ada sebut ayat di atas itu.aku yang serabut dengan sketch langsung tak ambil port dengan kata-kata dia..cuma dengan tiba-tiba dia pun cakap

selama ni aku tak pernah kan beritahu aku suka kat kau 

kemudian berlalu dari kedudukan tadi ke kedudukan lain meninggalkan aku yang blur tetiba sambil hati berdegup laju...*sigh 

boleh jadi itu cuma angin 

2 comments:

  1. mayoooooo....siapakah si jejaka yg bertuah yg ucap itu? itu magic word ok.magic word....

    ReplyDelete