Thursday, May 30

ia selalu ada


aku dan video matlutfi haruslah tak tertinggal.kechomelan mat yang terlampau buat hati aku cair
well,mungkin ada yang kata rupa dia biasa,tapi lihat otak dia,cara dia berfikir...perghh boleh jatuh hati kot
video terbaru yang aku rasa baru di upload malam tadi,rata-rata ramai da tonton dan apa yang cuba disampaikan memang thumbs up!
seyes aku nanes..ko kena lihat,ko kena faham
 
berikut summarize video tu da aku ambil ayat ni dari fesbuk =)
 
Harapan selalu ada. Itu yang saya percaya.

Jika berdosa, bertaubatlah. Jika berdosa lagi, bertaubatlah lagi. Berkali-kali. Dengan rasa penuh penyesalan dan keinsafan. Jika diuji dan tergelincir lagi, bertaubatlah lagi. Lagi. Lagi. Lagi dan lagi.

Ketahuilah Allah itu tidak bosan sebagaimana bosannya manusia.
Dia Maha Mengetahui hati kita, Dia Maha Memahami Keadaan kita. Dia tahu kita usaha keras. Dia tahu kita saban malam menangis mengadu kepadaNya. Dia tahu kita bukan sengaja-sengaja, sewenang-wenang nak ingkar kepadaNya. Dia tahu, walau berulang kali kita terjatuh, kita rajin bangkit semula bertaubat kepadaNya.

Biarlah kita mati dalam keadaan berusaha, dari mati tak buat apa-apa.

Rakan-rakan, kita semua pendosa.
Jangan resah dan gelisah seakan tiada lagi cahaya

Allah bagi kita hidup,
tandanya Dia sedang berikan peluang untuk kita masuk ke syurgaNya.-hilal asyraf

No comments:

Post a Comment