Tuesday, May 7

pertama kali

lima may dua ribu tiga belas..pilihanraya umum ke tiga belas
aku dengan semangat anak muda berkobar dan membara selesai membuang undi jam tigalimabelas petang di sekolah jalan empat


saya sudah =)  *da macam inai je




ada dua jenis kertas...satu wakil parlimen,satu wakil dun
setiap kertas ada dua wakil dari dua parti berbeza
aku pangkah sapa?...itu rahsia..lainkali ke..inikali ke
keputusan da keluar..siapa juara kita da tahu

tapi sori ada satu kertas ni aku gagal buat pilihan,maka bila aku buntu mula la buat rare dan tercatat sejarah bahawa aku la antara perosak undi...(maaf aku buat keputusan rare..sori nation)

kalau la ku beratur dekat duajam mungkin aku dapat buat keputusan..sebab aku tunggu tak sampai setengah jam..aku bertindak rare..maaf..aku hanya newbies

well malam itu keputusan mula dibaca dan aku sedang asyik di OneUtama.rondaronda cuci mata,maklum la ayah harus bertugas malam tu dan kami saja bikin semak
keputusan da keluar dan kalian sudah tahu apa yang kalian nanti.aku tak maw komen banyak cuma aku nak share post Nami yang aku jumpa kat febuk


kata Nami:
lepas maghrib aku dah check results PRU13, mula2 going great, oh pas tngah lead, dap tengah lead, pr tngah lead, dah lama sikit, dapat news lampu padam, peti undi hilang, peti undi tambah, pukul 11 peti undi tambah??? lah, kenapa tak cakap boleh undi sampai pukul 11?? no, i will not congratulate the winning party because this is OUR election, and you guys simply make it YOUR election, i'm sick of this, a better nation? after all the magic tricks you've done? yeah, really the example of a better nation, kudos to BN, you've done it again 



p/s:aku tak maw komen banyak...... sekarang dok timbul macammacam isu..benda tak akan habis.kita dok gaduh sakan,yang senang pun orang atas tu..kita habuk ja dapat.parti mana yang lead aku tak kisah,tapi siapa yang lead,kalau pemerintah itu boleh jujur,adil,takwa dan segala yang ada unsur baik,sila go ahead.yang kita kena ingat hidup senang di dunia bukan jaminan akan senang di akhirat.jika harta dunia yang kita puja,well paham sendiri la naa


No comments:

Post a Comment