Monday, November 11

hariku

aku curi ayat ini dari teman fesbuk
dengan tak minta izin..sebab tu namanya curi
kalau minta izin bukan curi la weyh



beza antara jadi student and jadi pekerja:

1.waktu tidur
*dulu masa student waktu tidur mmg x betol..kdg2 tido lps subuh,stay up sbb tgok movie,tp bila dah keje waktu tidur teratur,cukup 6 jam tido..lepas subuh dah xkan tido dah.

2.duit
*dulu masa jd student x reti syg duit..kalau shopping guna duit PTPTN kemaen lagi..tapi bila dah keje,haaa,pandai dah syg duit..dah tau bezakan kehendak ngan keperluan.

3.online
*mase student dulu,byk spend masa kat o9..xkire la fb,twitter and donload segala movie or series favorite,tapi dah keje ni o9 pun kurang apetah lagi tgok tv..

conclusion:kualiti hidup meningkat bila masuk alam pekerjaan.. (tapi ni refer utk diri aku sendiri,korang pulak mcm mane?)


haaaa...aku nak jawap
nasib kita sama..
aku juga sudah jadi manusia yang mana pagi hari bersesak di jalan raya untuk mencari rezeki
dan bersesak di petang hari untuk pulang

baru aku rasa rimas rupanya hidup di kota sebab jalan sentiasa sesak
mahu keluar simpang rumah pun sudah sesak
naik jemu aku dengan sesak ni

No comments:

Post a Comment