Tuesday, November 5

macam biasa je

hidup aku ni sukar tu takla
hidup aku ni susah pun tak
hidup aku cuma sederhana
tidak kaya tapi berharta

harta tu tak semestinya harus wang ringgit
aku tahu manusia sekarang banyak da jadi hamba wang
sebab itu dalam mengejar kemewahan,kesenangan..nilai nyawa seperti tiada

zaman sekarang kalau nak jadi kaya ambil nyawa manusia lain sudah semacam trend biasa
zaman sekarang bila nak kaya perihal maruah sudah sama level dengan nyawa

ini la zaman sekarang bila wang naik no 1

satu benda aku tak paham.manusia bila banyak wang mula nak sombong tak kena gaya
apakah dia lupa sebab banyak wang tido malamnya tak lena

bukan niat aku nak jadi Si PendengkiOrangBahagia
cuma aku tak paham kenapa

bukan niat aku nak jadi Si PenuduhMelulu
sebab aku tahu bukan semua sedemikian rupa

No comments:

Post a Comment