Tuesday, April 1

cari kerja vs cari chenta

ini pendapat aku..pendapat orang lain mungkin berbeza

pada aku mencari kerja macam mencari matair

well at first mungkin kau tak biasa dengan kerja kau and kau akan terima dengan sebaiknya
sebab kau tahu sikap positif dalam diri akan membantu kalau tak banyak mesti sedikit
dan kisah menyiapkan kerja bermula dari sehari ke sehari,dari minggu ke minggu,dari bulan ke bulan
tapi dalam kau menyiapkan kerja itu kau belajar untuk kenal dan hargai kerja yang kau siapkan
namun sampai satu detik terlintas dalam diri aku yang aku tak mahu siapkan kerja ini selama-lamanya.
aku mahukan kelainan,aku mahukan keunikan
pada orng lain aku patut menerima apa yang ada.buat sehabis boleh
cumaa...

ok kisah matair
bila aku suka seseorang aku akan belajar untuk terima dia dalam kehidupan aku
dia tidaklah terlalu sempurna,tapi cukup untuk buat aku selesa.kurangnya tidaklah seteruk mana
tapi dalam asyik kami bersandiwara,sampai satu ketika aku merasakan takkan aku mahu spend hidup dengan dia
dengan jawapan cliche aku bukan terbaik untuk dia
mungkin bukan jodoh di takdir bersama

so kau yang baca ni paham tak apa yang aku nak sampaikan ni
dulu aku kata dengan diri aku tak mahu memilih kerja.nahh dapat kerja yang aku tak pilih.
da 5bulan kerja aku mula rasa bahagia itu tiada
aku mula rasa bukan ini sesuai dengan jiwa
jangan tanya aku kenapa sebab aku sudah explain dalam bahasa cliche sebelum ni



*aku tak pernah ada matair,tapi aku rasa mungkin begini perasaan bermatair

No comments:

Post a Comment