Friday, May 2

envelope putih

sehari sebelum sambutan hari pekerja

petang itu dua keping envelope color putih sudah siap sedia untuk diberi pada majikan dan HR
ya..aku selaku pekerja contract yang baru bekerja selama enam bulan dengan rekod cuti tiga hari setengah termasuk satu hari cuti tidak berbayar telah menyerahkan notis sebulan berhenti

HR agak terkasima bila aku tolak pintu lalu serahkan envelope putih dimana isinya sekeping surat A4 berlipat tiga

majikan yang sedang asyik slide phone dari tadi terpana bila aku serahkan segala sales DO,invoice,DN dan di atasnya terletak envelope putih tertulis nama majikan

 Exec deparment aku terus sakit hati dengar aku bakal menghantar notis pada HR dan majikan
Asstant department aku yang sedang sarat mengandung mengusap perut bila aku khabarkan aku mahu menghantar notis

Despatch company yang terdengar perbulan aku dengan HR terkedu mendengar perbualan aku dengar HR,malah mengajak aku untuk jadi gang dengan despatch gang

ya aku yakin memang ramai tak sangka sepantas ini aku boleh bertindak sedemikian

sebenarnya kalau nak di ikutkan aku bakal tukar department lain
tetapi atas dasar aku tak mampu sabar dan tak mampu tertunggu tanpa jawapan aku bertindak

No comments:

Post a Comment