Monday, March 4

jangan lama-lama

aku dan emosi itu normal.
aku dan rasa mahu marah itu normal
aku dan kemarahan itu normal
aku dan dendam itu tak baik lama-lama

aku pun manusia,punya hati punya nafsu punya jiwa punya akal.kalau aku marah mungkin bersebab.tapi aku cuba untuk tak marah lama-lama.aku cuba tak biarkan api dalam jiwa terbakar lama-lama.aku tak mahu api kemarahan yang mulanya kecil akhirnya mampu bakar banyak jiwa.kalau aku marah aku tak mahu orang lain terbabit sama.kalau berdendam cukup la seminit dua,aku tak mahu dendam itu dari seminit jadi sejam,dari sejam jadi sehari kemudian setahun lalu selamanya..

marah itu jangan lama-lama.ais yang kalau tadi berketul padat,akhirnya cair juga.ya memang masa yang tentukan sama ada cepat atau lambat ais tu cair,cuma marah itu,dendam itu jangan lama-lama.jangan sampai bergenerasi.marah atau dendam untuk perkara yagn tak masuk jiwa itu buduih paham!

Add caption

2 comments: