Sunday, July 14

sabah jatuh hati 2

penerbangan kedua ke sabah dan itu aku.masih ada dua paper belum selesai.walaupun aku cuma lewat dua hari ke sabah tapi banyak benda aku da tertinggal.tiba di sabah petang itu aku lihat ramai sedang berpusu-pusu dengan one dress..walaweeh final fitting kot dengan wakil PTD.ok aku da termiss >_<..

tona kulit akak dan abam asykar mula berubah.masing-masing sudah belang di dahi.ada yang berwajah ceria,ada berwajah duka.well kalau yang duka ni aku memang tak berapa nak tegur sangat nanti dengan aku sekali hang terus..its supposed to be a well greeting,tapi mai je da kena sembur...untung la putih...korang tak taw camne penatnya kat sini..selamat berasa seksaan yang kami rasa...

pfftt...perasaan tika itu rasa nak patah balik ke semenanjung pun ada.bukan kerana suasana,tapi semburan kata mereka..ok memang new comers kena sambut gitew ye dak.

aku tiba jam 3 dan kalau di semenanjung itu sudah jam 4.ok dalam flight tadi sudah la kesejukan 3jam akibat lapar,sampai je makanan semua da habis.hati sudah terguris,perut mula menjerit..sedih taw perasaan itu.makanan yang di jamah pun fitik kutip sedikit demi sedikit dari meja pegawai.paling kesian budak laut,baru sampai pegawai da buat gila suruh change parade....perghhh

sesi pendaftaran bilik sudah selesai.aku dapat bilik 102.tengok macam nice,well cabaran seterusnya mencari bilik macam orang gileew.naik turun tangga sampai nasi di jamah tadi mula jadi tenaga..perghh..aku mental.sampai minta orang carikan.memang rare la kan bilik tu siap ada basement,kalau ada lift tahan gak,tapi semua tangga.aku jumpa bilik 102,tapi tu stor senjata...perghh tak sanggup woo.

bila da jumpa bilik masalah lain pula.aku dapat bilik berkongsi empat makhluk,tapi di isukan satu kunci satu bilik.nice.. asykar lain tengah fitting baju,aku kena tunggu rumate balik baru boleh masuk bilik.

akak asykar pulang agak lewat dan aku masih belum packing barang.malam nanti tugas aku sudah bermula..acara ke dewan watikah

No comments:

Post a Comment