Tuesday, July 16

sabah jatuh hati 3

aku tiba di sabah pada hari rabu,tapi aku hanya di beri peluang untuk masuk baris pada hari sabtu
maknanya selama menunggu ke hari sabtu aku hanya duduk di bawah kanopi melihat jauh mereka berlatih.to be sad aku terlepas untuk kawad raptai PTD dengan berpakaian one dress.

petang jumaat ada latihan kawad mengikut uni masing-masing.awan gelap sudah muncul tanda mahu hujan,tapi kawad harus berlangsung
dan pertama kali aku masuk baris di sabah,baru jalan beberapa step...booom! aku da jatuh
itu lagi sedih

rasa sesal tak work out di semenanjung datang bertubi-tubi.sudah la mai lambat,baru masuk baris terus jatuh..aku malu

esok latihan kawad penuh.aku masuh baris dan duduk di kontinjen ke-2.senang cite add-hoc la
ok..semuanya bermula baik..namun baik itu tak selamanya.kaki aku tiba-tiba kebas semacam.aku gerakkan anak jari kaki.goyang punya goyang tapi masih kebas.minta pada stap untuk ketuk dengan tongkat,kau bayang la tongkat tu kalau keadaan normal bila kena ketuk,sakitnya perghh tapi hari tu tak rasa apa

parade komandan sudah beri arahan ke kanan pusing.tandanya akan berjalan lalu.since aku ni kontinjen ke-2,maka aku kena tunggu kontinjen pertama settle dulu.ok agak lama.sudah la berjalan perlahan,ada 12 detachment..waktu tu aku mula nampak kuning..semacam punya cahaya...baaam!tak sempat kasi signal terus jatuh

jatuh yang rare..weapon masih aku peluk erat di rusuk kanan,mujur tak tertusuk benet.
aku cuma dengar setiap bicara sekeliling,tapi tak mampu bikin apa

malu sungguh waktu itu.aku kecundang lagi

malam itu gang tumbang yang kecundang siang tadi di panggil CI
ok..seriously itu bad signal
CI bagi amaran,kalau kami tumbang lagi esok secara automaticnya kami tak boleh masuk parade
ni semua untuk pride die n pride uni
perghhh...perasaan itu Tuhan saja tahu
down!

No comments:

Post a Comment