Wednesday, October 9

adaptation

aku da habis sekolah
kalau sebelum ini aku selalu mingle dengan mereka yang hampir sebaya dengan aku
cara berbual yang agak sama,cara percakapan agak sama
mahu bahan,mahu kutuk,mahu perli memang slumber
walau aku tahu pasti ada yang terasa aku butakan saja mata
kejam kan?..

sekarang aku kena belajar untuk mingle dengan orang yang jauh lebih berusia
mungkin seusia bonda aku
well jika aku dalam environment bekerja,ak kan aku nak panggil unty atau mungkin macik
nampak tak sopan pulak..nak panggil akak..mungkin
aku kena biasakan

kalau waktu belajar topik bicara pasti gosip,gosip,gosip dan gosip
tapi bila kita dah bergaul dengan akak-akak,aku kena tahu topic apa sesuai bicara
well kalau kita jumpa akak bisnes..kena tajuk bisnes
kalau akak spa..kena sembang produk kecantikan
kalau tak pandai sembang,aku kena jadi bidan terjun sembang la jugak

nampak tak..satu langkah aku kena maju lagi tu rasa selesa dengan kehidupan baru
heuheuheuheu...

No comments:

Post a Comment