Saturday, October 26

syak wasangka

semalam Bajet 2014 telah dibentangkan
semua sedia maklum harga gula dinaiikan lebih dari 30 sen
mungkin sesetengah pihak lihat jumlah ini kecil.tapi kalau dikira-kira banyak sebenarnya
takpa la..PM pun da cakap kurangkan gula dalam minuman,lebihkan manis dalam senyuman


aku dan adik buat rare memborong gula di pasaraya
malam tu aku cuma berjubah hitam dan bertudung sarung
itu gaya si pemalas terlampaw

aku tertonggek-tonggek di satu lorong kedai.sebenarnya mencari gula sebab ia tersorok di dalam sana
sambil tu aku lihat jika ada plastic yang bocor sebenarnya
jumlah gula 7paket selesai dan aku bubuh di plastic agar mudah dibawa

tiba di kaunter bayar aku terdengar satu conversation kurang enak
kata akak cashier kepada teman cashier lain seperti ada orang sedang usha barang.mungkin mahu songlap rasanya.

tapi jadi aneh bila aku tiba di kaunter rakannya kata "tak baik ko prasangka weyh.tak ada apa lettew"....aku rasa sesuatu tak kena.seperti ia menuju pada aku

mungkin kerna aku berjubah,akak cashier tu rasa aku nak sorok barang disebalik jubah tu
gila narrow minded..memang la aku lama kat lorong tu sebab gula kau ada yang bocor
ini la pertama kali rasa orang anggap kita nak songlap barang hanya kerana aku berpakaian sebegitu

No comments:

Post a Comment