Thursday, October 10

buta

manusia itu mungkin aku
manusia itu mungkin bukan aku

manusia ni penuh ego..terlalu ego
dipengaruhi dengan ego..bila da ego mula jadi buta
bila ada depan mata,menghargai itu tiada
kalau wujud itu seperti hembusan udara je
ada tapi tak nampak

bila da jauh mula terbayang di jiwa
mula nak terasa hilangnya ia
mula nak rasa rindu

selama ini bila aku di situ pernah kau nampak
aku berpendapat untuk buat tak tahu dan tak ambil tahu
kalau aku terasa pun aku malas nak ambil tahu
kalau ada sekulit rasa aku buat tak tahu
sebab aku tak kuasa untuk melayan kerenah manusia

kenapa?..sebab aku ego
bila aku ego aku jadi buta
dan aku pilih untuk buta agar ku tak salah dalam menilai nanti

lebih baik aku pilih jadi buta..jika kejam pilihannya aku tak mahu ada jiwa terseksa

No comments:

Post a Comment