Tuesday, January 22

is it funny?

well..well..well
aku bukan nak buat lawak.bukan juga nak melawak.menjadi peserta raja lawak sama sekali tidak

puas ronda satu transportation parking petang tadi.kalau berlari syiok juga.tapi sambil berguling di selit dengan berselawat.walaupun perjalanan agak panjang,namun berkat selawat rata-rata ramai yang tak rasa pening.kuasa selawat.subhanallah...namun ada hati yang sakit dengan tindakan itu.barangkali jin atau setan dalam badan sedang panas pabila dengar selawat kami.

kejadian sebelum berguling tadi,kami semua di dedahkan dengan hal kerohanian. pembelajaran solat ketika perang.ilmu ini kalau tak dituntut rugi.ia perkara baru.selain dari persediaan mental,fizikal,kerohaniaan itu penting.namun masih ada yang tertidur.haishh kalau setan da gayut kat mata,tapi iman tak kuat nak melawan,itu parah.

kepanasan setan di badan Muthu semakin menjadi pabila kami diberi masa kurang dari 30minit untuk solat magrib lalu baris semula besama baby yang beratnya aku sendiri tak pernah ambil tahu.tak cukup tekan batu waktu jalan tar sedang panas,pedihnya masih rasa,malam bersambung lagi bersama baby yang dari tadi sedia dibelakang.mujur pinggang tak patah,tapi aku tak tipu kalau tangan da start ketaq.lantak p laaa.mujur ada air kerbau menjadi pembakar semangat aku..weeee

keadaan itu tak bertahan lama.seorang demi seorang mula rebah.pegawai pun mula turun padang.jurulatih hanya lihat dari jauh...rebahnya mereka mungkin sakit untuk mereka,tapi untung buat kami di baris.itu tanda boleh pulang awal

semoga masa bergerak pantas.otak ni da mula masuk air.
hal lain aku tak mampu ucap dengan kata.
semoga ia bermula dengan baik dan berkesudahan dengan baik
mindset yang baik membantu aku untuk pergi jauh

No comments:

Post a Comment