Saturday, January 26

terkena tulah

semalam ujian yang ketiga sudah selesai.ujian tewt atau dalam ayat mudah presentation menyampaikan orders untuk defense.bunyi kelihatan mudah.buat pun mudah sahaja cuma yang rarenya team penguji yang aku kena face.jam 1 baru sindiket aku lapor untuk diuji.baru set up,DS(team penguji) minta break untuk solat jumaat.kata beliau ujian ini to be continued,aku yang sudah mula orentasikan peta harus hold on.

DS di pondok sebelah panggil kami untuk diuji bersama beliau.sudah la orangnya cerewet,maka ada saja pembetulan kena buat.tuptup ada tujuh orang sekaligus dalam pondok itu.aku yang menanti giliran dari jam 1,setelah empat jam baru tiba giliran.dan paling rare aku orang terakhir.walaupun angin bertiup kencang,ke rare an itu terserlah bila aku sampai orders di bawah khemah.pangkal nama huruf N,tapi orang terakhir,walhal ada lagi 20orang nama setelah aku semua telah siap di uji..haishhh

sudahlah habis ujian lambat,lunch pun memang tak ada la kan.jam 7.30 malam baru dapat lunch.sudah la malamnya ujian taktik,dengan tak buat persediaan apa,aku tibai saja.semakin rare bila tiba di dewan exam,nak ambil tempat duduk semua penuh,ada pun seat depaann sekali.sudah la kerusi hilang.sedang aku semangat nak ambil kerusi di belakang,keronsang di tudung tercabut.haishh..kerusi dapat.tudung elok..jawap ujian.

peluang meniru agak terbatas bilamana orang sebelah nak share jawapan,pegawai yang tinggi ni berdiri keliling aku,memang tak strategic langsung.haishhh.ujian yang merapu selesai,maka practice kawad pula kerna ada ujian kawad.sedar tak sedar da jam 12,sudah la baju belum iron,kasut belum shine.haishh

jam sudah 2pagi,baru mahu tidur,di cari name tag hilang masa sendri,puas selongkar bilik hampir 20minit baru ketemu..nasibnasib.semenjak siang tadi aku sudah diuji hampir 3DS,dan 2 DS dengan separuh jalan,DS ke 3 baru full,sudah la utusan aku sampaikan sampai 4kali.kata Ain suara aku dengan hingga ke khemah belakang sana..memang rare.soal markah aku tak ambil kisah


mohon ujian kawad semua ok. ^^

No comments:

Post a Comment