Saturday, January 19

pesan emak

acap kali jika pulang ke rumah macam-macam pesanan emak tinggalkan
tak perlu bertentang mata,dengar suara dengan panggilan emak akan sentiasa tinggal pesanan
kasih ibu membawa ke syurga
cuma kadang tu aku terlupa

pesan emak mungkin ringkas..tapi maknanya sangat mendalam.harapan emak sangat menggunung

emak selau pesan.
kita di usia muda kena jaga tingkah laku.jangan buat silap
sebab?..ya kesannya nanti.mungkin bukan sekarang,tapi akan datang.
mungkin bukan pada kita,tapi keturunan akan datang kita
kata emak..setiap perbuatan kita yang kurang enak ada pembalasannya.
bagaimana?..ya.kita mungkin tak perasan.
tapi itu hakikat. Allah itu sentiasa mengingatkan hambanya yang lupa.
bagaimana ingatanNya.hanya Allah yang maha mengetahui



p/s:latihan ac suda mula.aku dan dia siap main senyum soroksorok.auuw gatai
bila org lain sedang sibuk bukapasang weapon,dia panggil aku..alasan suruh adjust membe aku untuk dia
tak kelas sangat taktik tu.kalau mahu bilang rindu khabarkan saja..aku tak menolak pun...^_- 

No comments:

Post a Comment