Wednesday, April 17

malamku bermimpi

hujan turun tengah malam tadi..agak lewat kerana 5lebih pagi tadi hujan masih turun membasahi bumi.aku dalam separa sedar menjadi nujum,menjangka hujan bakal turun lama dan mohon pada Tuham supaya berhenti jam 7am nanti.

sangkaan aku meleset pabila azan subuh sudah berkumandang dan hujan sudah berhenti.
dalam posisi mata separah terbuka aku melangkah untuk bersiap baris pagi..ya..hari ni hari rabu,kami ada baris pagi.

tengah malam itu aku bermimpi bahawasanya Muthu sudah terpekik terlolong suruh kami pergi baris.dan lebih rare aku sempat mimpi  Muthu panggil dari tingkap-ke-tingkap.dan aku dengan pantas sorok bawah meja kononnya aku tiada di kamar.memang rare mimpi Muthu pada waktu dan masa yang aku rasa tak patut muncul.sumpah mata berat dan aku dok usha baru 5.30am..walhal 6.30am da kena baris..haiish malasnya

gara-gara mimpi tadi,petang tadi aku terserempak dengan Muthu sambil usha pelik pada aku
muka macam minta selipar je aku rasa >_<''


sepatutnya begini





ini keadaan sebenar

No comments:

Post a Comment