Monday, June 4

ini bukan cobaan..ini betulbetul

kebenaran itu memang memeritkan.terlalu perit untuk ditelan dan terlalu pedih untuk di luah.kehidupan manusia tak akan lari dari ujian,cuma level ujian tu kita tak mampu predict pada level berapa.senang cerita Allah tak akan duga seseorang manusia andai Dia tahu manusia itu mampu melaluinya dengan tenang dan sabar.bila kita diduga,kepada Allah jua kita memohon pertolongan.

tak semua perkara harus kita cerita,walau ada ketikanya terlalu berat untuk dipikul.tapi dari kita buka pekung di dada lebih baik di diamkan saja.tapi diam itu bukan bermakna kita suka apa yang terjadi,tapi ia satu cara untuk kita muhasabah diri ni semula.lihat dalam cermin..apakah kesilapan masa lampau dibalas pada ketika ini.

bukan niat nak menuding jari.cukup untuk beri keinsafan diri.bila perkara itu tak mampu kita lahir dengan kata,cukup la membiarkan air mata mengalir deras walaupun kita sedar masalah tetap tak akan hilang.dengan berdoa pada Yang Esa agar diberi kekuatan menghadapinya cukup menenangkan jiwa.orang sekeliling memang tak sedar bila di sebalik tawa itu,ada hati sedang sedih dengan lajunya.barangkali hilaian tawa itu cukup merawat duka di hati.

semoga ada solusi di sebalik yang terjadi ni.minta dibuka hatinya untuk sedar dari mimpi yang syaitan cipta selama ini.







aku mungkin insan biasa yang tak punya apa-apa kecuali Allah Yang Esa saje.aku bukan sesiapa untuk mengadu domba pada yang tidak punya hak.aku hanya mencari kekuatan jiwa dan raga demi melalui hari-hari yang akan datang dengan baiknya.aku juga tak mampu teka bagaimana masa depan ku,cuma Allah Maha Mengetahui,tapi aku pinta...aku mohon semoga biarlah perkara yang baik...insya Allah.....

No comments:

Post a Comment