Wednesday, June 20

ini kah namanya chenta?

awak...chenta tu salah ke?...apa kita tak boleh berchenta ke sebenarnye?...hurmmm

tak..tak salah pun.sapa kata salah?

tapi kenapa ramai yang kata chenta tu salah?

awak..cuba awak buka mata awak tu besar sikit...lapangkan sikit ruang dalam otak awak tu..

maksud awak??




bila akal dan nafsu mula bergabung aku terfikir.bila cerita soal chenta mesti orang akan anggap cerita soal perasaan dari dua makhluk berbeza jantina...sebut je bab chenta,tak lain tak bukan tu la yang dok ngarot dalam kepala hotak.

pada aku la kan,chenta tu luas.cuba kau lihat dalam konsep kehidupan...chenta pada Tuhan..chenta pada Nabi...chenta pada parents...chenta pada makhluk...chenta pada persekitaran..kau tak rasa luas ke sebenarnya?

cuba kau fikir sekejap..chenta kau dah cukup agung ke sampai kau nak berchenta dengan anak teruna orang mahupun anak dara orang?kalau makan pun masih kena suap,pergi ngaji pun masih di kasi duet belanja..toksah nak agungkan sangat la aiih chenta chentun tu bang oit!..tak kemananya chenta tu kalau rahmat chenta dari Tuhan kau tak pergi kejar.sebab Tuhan tu chenta kat kau la di bagi kau peluang hidup..ingat tu!




 aku pun bukan nak sembang kuat..tapi ingatan untuk diri.pada aku la kan,kau mesti curah chenta pada Tuhan dengan hebat sekali..kemudian pada Nabi dan parents.kalau benda ni kau tak mampu...simpan je la hasrat nak chenta dengan anak orang.


lagi satu buat ingatan diri.kalau kau da sakan sangat nak berchenta bagai tu,kau jangan sampai lukakan parents kau pulak.berchenta bagai nak ngak' tapi lastlast parents tak blessing,tak ke parah tu.bila tak blessing,toksah la berangan nak buat ayat drama.ye la...dok persoalkan persaan chenta kau macam Taj Mahal tu..tapi kau sedar tak nilai chenta parents kau tu?lagi mahal dari Taj Mahal


...peace no war...aku insan lemah punya andaian untuk berkata =)

No comments:

Post a Comment