Sunday, February 19

eksesais hancur badan 1

11February

orders selesai dibaca oleh platun komandan.segala perancangan untuk operasi kali ni sudah di sampaikan.akak dan abang soljer berharap semuanya berjalan lancar dan berhasil dengan jayanya.dalam hati kecil ku sedikit gusar membayangkan bagaimana hari-hari yang bakal mendatang.

perjalanan bermula agak lewat,sehingga kan pacik bus yang menanti ketibaan kami.dengan berbekalkan 10minit kami dikerah untuk beribadat,makan petang,membuang segala najis dalam badan dan bersiap untuk bertolak.sumpah aku cakap time tu haru macam kami nak dihantar pergi perang pun ada....huhu

bus mula berlalu.fasa medan mula berlabuh.tido malam ku yang selalunya beralaskan tilam dunlop sudah berganti menjadi rumput-rumpat dan batu-bata.sesi tido malam bertemankan bintang dan bercahayakan bulan,bersaksikan pokok sawit bermula.gang thundercats kena campak kat satu ladang sawit yang di beri nama ladang dublin....pergh terasa di oversea tiba-tiba walaupun cuacanya masih khatulistiwa

bertemankan waterbottle itu la bekalan air yang ada.bersalurkan air parit,itu yang menjadi punca untuk kami cuci taik mata dan taik gigi.di sebabkan aku sudah sarung uniform la aku rela dengan semua ni.nama pun kerja,aku tak punya pilihan...kalau la aku berpakaian biasa belum tentu aku mampu.....jujur

tak dapat ku bayangkan peluang untuk mandi dengan enak harus di simpan dalam memori

No comments:

Post a Comment