Monday, February 6

kerehatan akal

ada ketika bila kau mula bertindak luar tabi'i setiap perkara yang terjadi kau tak akan cuba untuk kekal dalam diri.
bila ia tak melekat di jiwa dan tak bertaut di hati,maka ia berbekas pada diri.
bila sampai suatu masa kebolehan akal kau nak interpret maklumat dengan jaya itu gagal ia tak bermakna nyawa kau sudah terkapai-kapai

cuma...kau da tak sanggup nak ambil  port untuk apa situasi
kau hanya mahu bumi berputar laju,masa bergerak hebat..pergi tanpa menunggu kau walau sesaat.

maaf!..bila aku terpaksa mind set kan diri dan berubah dari normal change itu tak seronok
tapi no matter what,aku harus tuned otak ni,jika aku choose untuk normal change,aku fikir boleh gila otak nie

untuk seminggu pertama ni saja sudah cukup membuat aku jadi hipokrit
kau tak bertindak,tapi hanya melayan apa yang flow di depan...sebab?
ni la satu keadaan bila otak ko berehat dengan sekuat hati
hanya tubuh yang tergedik-gedik

keupayaan untuk aku bercakap dengan cara yang lebih sopan itu hilang masa sendri
kenapa?aku tak tahu..tapi aku cuma harap bila semua ni selesai aku mampu jadi diri sebenar

kau yang baca ini nampak betapa penulisan ku sedikit berbeza,tiada merapu
tiada bunga..ia lebih kepada kata yang bagi aku sedikit kasar dan berlainan rupa

maaf.!...esok ujian menguji tahap ilmu di dada bermula
tapi entah kenapa kebolehan akal untuk bergerak dengan efective tiada
seperti otak ku mati









~sekian

No comments:

Post a Comment