Friday, August 3

ke duaempat kali

020800H2012

cuaca diluar sudah mula gelap.aku keliru apakah musim jerebu atau tanda hujan mahu turun.
perjalanan dari B15 ke B13 dimulakan.mujur cuaca redup,suasana sejuk tak la rasa meletihkan.bergerak awal kerana mahu berjumpa drSyafie soal next project kami.namun sedang asyik berjalan telefon berdering.

panggilan itu dijawap.terpapar pula di screen phonenumber yang tak aku kenali.

Penelefon:helo..bole saya cakap dengan Cik SJ
PenjawapPelefon:ya saya...siapa ya?
Penelefon:awak tahu tak hari ni ada Program untuk budak intern kat B11
PenjawapPelefon:oh ye ke...nama saya ada ek..saya tak tahu pulak
Penelefon:baik..sila datang sekarang ya..di B11...saya tunggu
...teet....teet....teet....

aisehhh aku baru ingat nak lari.kena p juga.maka dari B15 ke B13 ke B11.mujur laluannya turun bukit.pergerakan sedikit pantas bila aku tak berbaju kurung...
selesai mendaftar ku lihat acara sudah mula.

Program Pelajar Latihan Industri ni satu program wajib.bila mana setelah sebulan baru kau di exposed tempat apa kau bekerja sebenarnya.malah ada di selitkan scope kerja yang boleh aku pohon di agency ni.kelihatan agak menarik jawatan sebagai RO(research officer).starting gaji hampir 2k serta elaun tambahan lain juga disampaikan....separuh hari mendengar taklimat dalam kondisi sejuk buat maskara yang bergayut dimata rasa nak jatuh je.

ingin saja mata dilelap.maklumla taklimat ni umpama mendengar bedtime story pun ada.
tengahari tu kami dilepas awal.tapi harus berkumpul semula untuk visit pula.
pulang ke office terus aku shutdown pc dan ambil barang penting.takutla petang ni habis lewat

seperti yang aku jangka program tamat lewat.bayang je la ke lokasi terakhir pun sudah jam 5.orang lain sudah berpusu-pusu mahu pulang.maka taklimat paling ringkas oleh S*DL yang makan masa tak sampai limabelas minit.kata pacik bus,kami ni umpama lawat kawasan...haha

ada jugak tempat lain yang sangat menarik.aku siap dapat masuk dalam bunker untuk lihat sources.maklum la bukan semua berpeluang.nak pula hari ni maintanance,so mesin tak operate la.kalau nak masuk ni hanya budak 18tahun ke atas.malah wanita mengandung sama sekali dilarang.ada kawan ku sedikit gusar untuk ke dalam.takutla ada radiasi yang terlekat membahayakan diri...hurmm

melihat sources secara dekat sangat awesome.cuma bila mana aku pulang melihat sources dari reactor terasa sedikit letih.mujur tak tumbang.rasa exhausted pun ada.
intern di sini buat aku gain knowledge soal hal yang aku tak tahu.maklum la sebelum ni kita tends untuk dengar rumors,sekarang kau tanya je kat depa.hal ini memang depa arif.
pendapat soal penggunaan nuclear power plant juga ditanya..malah pembuatan boooom juga ada
dasatdasat pertanyaan sekarang....

No comments:

Post a Comment