Wednesday, July 25

ke lapanbelas kali

25070800H2012

seperti selalu dan seperti hari-hari sebelumnya, selesai memastikan Doseman man bercas penuh,maka kitaorang bergerak ke bangunan terpilih hari ni.secara ringkasnya,B27,B28 dan B29 menjadi lokasinya.kawasan monitoring bagi cawangan sini semakin sedikit.boleh jadi esok akan selesai....ooshi.ooyeah

selesai letak alat,enFoxtrot minta aku dan double S ke B18 untuk lihat penggunaan surveymeter.secara kasarnya surveymeter ni nak kira dose radiation yang telah guna..mana la tahu sample tu dosenya tinggi ke.basicly untuk health safety je.kerja mudah,just letak meter dan baca reading,serta rekod.kalo dosenya tinggi,kau kena stop segala operation and tunggu untuk several time sampai half-life menurun.officer bertugas enFiq

di bilik NAA tu ada mrLim yang sedang bertugas.katanya dia sedang buat sample budak phD sekola ku..perghh bangga sekejap.
penerangan mrLim sedikit pening.maklum la involve concept fizik.aku yang da lama tak belaja soal radioactivity semakin ternganga.tapi apa bole buat aku anggukkan kepala dan buat muka paham..huhu

tengahari tu kami pulang ke office,itu pun selepas dihalau oleh enWan.walupun dengan cara halus aku paham...di bilik kawalan tu berjumpa juga enPeas.jadi sesi soal jawap berlaku.mana tahu ada yang masih musykil ke.maklum la nak tanya officer kat office aku tu segan,tanya dengan depa ni senang.kalau nak perli kuat pun boleh,since aku rasa boleh la nak ngam sikit dengan depa.

pulang dari bilik kawalan,enFoxtrot mohon aku print data monitoring.tujuannya mahu bincang dengan enMail soal pengiraan.haish dalam hatiku fikir ingatkan dia tahu rupanya tidak..huuhuu
pabila memiliki budak intern seperti yang sedikit over ia sangat mengganggu tugas mereka.aku yang blur ni mempersoalkan hasil kerja mereka.mana tidaknya,kalau ikut knowledge yang aku ada,walau kau tukar SI unit yang sama tapi unit asal beza,jawapannya harus tetap sama..ye dak?..maka itu yang aku tanya sampai enMail pening kepala menjawap soklan ku

akhirnya,enMail ambil jalan mudah dengan buat ratio bagi kedua-dua jawapan yang beza tu.namun aku masih tak boleh terima hakikat. ...

namun sedikit kecewa bila mana double S tidak menghulurkan bantuan.sampai aku minta opinion kat depa.sama ada mereka tak tahu,buntu,blur atau pening...aku tak pasti



No comments:

Post a Comment