Wednesday, July 25

ke tujuhbelas kali

24070800H2012

cabaran pagi hari yang hebat.dengan hujan turun lebat buat aku rasa nak lari balik tarik selimut...aishh
asal pagi da tak ada perkara lain da.asal pagi aku mula meronda ke tempat orang bekerja dengan harapan meminta kebenaran untuk buat monitoring...huhu...
lokasi hari ni ke B30 dan B32.

selesai letak alat aku di perkenalkan dengan term baru iaitu 'gypsum'..apa ke mende la ni...aku buntu
berbekalkan ilmu yang sifar,maka dengan bantuan en.Malik,,en.Wan dan en.Peas sidikit demi sedikit ilmu di beri.aku lain tak ada la.berbekalkan hipet aku capture apa yang mampu.
apa yang sedang berlaku ialah penyediaan gypsum sebelum di analisa.maka ada la sesi kering dengan oven,di ikuti tumbuk guna lesung,ayak sampai halus...last-last bubuh dalam plastic untuk hantar ke lab..mudah =)

namun semuanya di conquer oleh double S,maka aku sembang je dengan pacik-pacik itu untuk mengisi waktu..the awesome moment is bila enMalik secara tiba-tiba buat statement yang aku punya ciri-ciri seorang reporter...haha..aku gelak besar.umpama satu keperliaan je >_<'...barangkali sikap ku yang suka bertanya bertubi-tubi aku di label seperti reporter.kata mereka aku boleh la apply jadi reporter alam sekitar mengganti enKaram.untung-untung bole keluar peribahasa baru..'umpama gypsum beterbangan di atas muka'...cisciscis

selesai semuanya..pulang ke office.meneruskan kerja yang masih terhutang.tugas baru ku membuat SOP..aish gapo dio tu?kata enFoxtrot ia dijadikan projek baru ku.berbekalkan ilmu senipis kulit roti aku pun memandai-mandai la.sehingga ku sedar aku semakin sesat bila mana enFoxtrot menerangkan semula apa content dalam SOP tu.

aiyak..sudah ku lihat calendar berkira-kira bahawasanya aku punya 3minggu lagi untuk settlekan dua projek ni.satu SOP,satu lagi repot monitoring...=_=''
mujur hal monitoring akan cuba dihabiskan dalam minggu ni..jika esok enFoxtrot ajar calculation maka aku sudah boleh proceed dengan repot monitoring...soal SOP aku harus buat pantas since banyak juga la harus aku buat...huhu

No comments:

Post a Comment